moonshriek.blogg.se

My gaming blog about nerd stuff!

Så att!

Kategori: Allmänt

Så att de är lite att komma in i nu med alla mina WIP:s 
 
Tänkte försöka dra en snabb genomgång av projekten som är igång för tillfället.
 
-Blood Bowl-
Vi har ett stycke Nurgle Blood Bowl lag, hittills bestående av 5st Rotters och 2st Nurlge Warriors.
De ska tillkomma 2st Warriors till och 2st Pestigors för att få ihop till startelvan som krävs.
Nurgle Warrior Bro-fist!
Rotters Benny Borellia och Peter Polio.
 
-WH 40K-
 
I 40K har jag en 1500p Iron Warriors arme som är WIP. Det mesta är inköpt och halvmålat. men långt ifrån klart. Armélistan kommer upp senare.
 
 
-Magic The Gathering- 
 
I MTG så spelar vi mest Commander (EDH).
Så där har jag 4st lekar som ligger och är halvfärdiga. Commanders och leklistor på både dom färdiga och ofärdiga kommer upp senare.
 
-Doomtrooper- 
 
Ett gammalt utdött kortspel från 94-99 från svenska Target Games. Har en lek med Cybertronic/Imperial som snart ska få användas.
 
-Warzone-
 
Ett figurspel som bygger på samma universum som Doomtooper alltså Mutant Chronicles universumet.
Kommer i en ny utgåva i sommar som jag är väldigt sugen på och följer med stort intresse. Kommer nog dyka upp fler bilder från de här i bloggen.
 
-Rpg Maker- 
 
Så har det kommit till det som den stora nörden man är har jag köpt ett program RPG Maker VX Ace för att göra mitt eget spel i en grafik som påminner och de äldre final fantasy spelen. Detta tänker jag lägga upp bilder och skriva lite om här och när de till slut blir klart ska jag ge de till några vänner och lägga över det i Shadowplayers dator nere på föreningen så att alla ska få en mysig spelupplevelse.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: