moonshriek.blogg.se

My gaming blog about nerd stuff!

Vet att jag är dålig!

Kategori: Allmänt

Ja, jag vet att jag är dålig på att uppdatera. Men de är för att jag den senaste veckan varit hemma och vabat med Saga då Simone varit sjukskriven. Så har inte gjort något nördigt förutom i torsdags! 
 
I torsdags så lurade jag hem Jocke och Jonas till mamma och pappa då ja var där på besök med Saga. Jag bad dom åka ner på klubben innan och ta med lite brädspel vi kunde tänka oss spela. 
 
 
Spelen dom tog med syns ju på bilden, men kan skriva dom ändå ifall ni inte orkar titta.
 
Kablamo
Smallworld
Blood Bowl Team Manager
 
Vi valde att spela Smallworld, då Jonas visste hur man spelade och varken jag eller jocke hade spelat de förut. Jovisst, slutade med att vi fick läsa reglerna iallafall (Men han visste lite och när vi läste högt så kom det tydligen tillbaka till honom, haha!). 
 
Spelet startar!
 
Jocke spelar: Dragonmaster Elfs
Jonas spelar: Tritons (Nån slags sjöhäst-humanoid ras)
Själv spelar jag BOBA FETT!! Nej då, rik som ett troll var jag.. Med mina Wealthy Trolls!
 
Trollen va listiga och byggde hålor som gjorde dom svårare att attackera! Och funkade bra att ha sina skatter i.
 
Alla gick i nedgång då våra gamla raser inte kunde sprida sina riken vidare, så vi köpte nya raser!
 
Jocke - Människor som fick gå i nedgång när dom ville! (FUSK!)
Jonas - Gick precis i nedgång.
Jag - Hotet från underjorden! Råttmänniskorna!
 
Efter halva spelet, mina pengahög (lägg märke till att det står wealthy till vänster ;) 
 
När vi gick i nedgång för andra gången dök dom här upp!
Diplomatiska orker!? Va kommer härnäst!? Flygande halflings!?
 
Jonas tog tillfället i akt och spelade Bärsärk Sorcerers!
Jocke skulle spela Hill Giants!
Själv skulle jag sprida skräck på dom sju haven med mina Sjöfarande Skelett!!
 
I sista rundan kom mina skelett till hamn och i en tur tog dom sig till sjön! (Vatten områdena var tydligen värda 3 istället för de vanliga 1!)
 
 
Så här är spelet slut och de var dags att räkna pengarna i kistan. Den som hade mest vann!! ( No shit!?)
 
Resultat!!
 
3 - Jonas med 80 guld
 
2 - Jag med  82 guld
 
1 - Jocke med 89 guld!
 
Grattis Jocke du vinner tydligen jämnt på den här bloggen! 
 
 

Kommentarer

  • Jonas säger:

    Riktigt kul spel!

    Svar: Om det var, simpelt också bara springa och ta över områden!
    Sebastian Möller

    2013-04-08 | 18:46:47

Kommentera inlägget här: