moonshriek.blogg.se

My gaming blog about nerd stuff!

Necromunda

Kategori: Allmänt

Så nu när Blood Bowl ligan har kommit halvvägs och de är en stor hit så vänds mina blickar mot ett av GW:s andra "små" spel, Necromunda
 
Jag har alltid gillat deras små spel som just Blod Bowl och Necromunda mer än deras stora spel Warhammer Fantasy och 40K. Mest tror jag pågrund av att du har runt ca 10 modeller att börja med som du kan forma och utrusta bäst helst du vill (Så länge reglerna tillåter). Och inte behöver köpa på dig en hel arme för flera tusen för att kunna börja spela, utan de räcker med att köpa en lag/gäng låda och börja spela direkt! 
Det andra jag tror som får mig att gilla de här mer är att de mer inriktar sig på modellerna och vad dom har för saker som gör att man kan personalisera sina gängare bäst man vill. För att inte glömma alla häftiga regler som knockback på shotgun och att man kan trilla ner från flera våningar och liknande, väldigt underhållande.
 
Som jag tidigare nämt ska jag använda mina Kaos Kultister som Necromundagäng men är även sugen på ett gäng med Underhives drägg såkallade Scavvies, degenererade människor som bor i de giftiga ödeländerna. 
 
Kultisterna
 
De här är Chaos Cultist som jag kommer använda (Inte jag som målat, snodde bara bilderna) 
 
Scavvies
 
 
Det här är det man får med i sin grundlådanär man köper Scavvies, 1st Scavvie Boss, 1st Scaly och 6st Scavvies. 
 
Så min plan är att försöka starta en Necromunda kampanj i framtiden, det som krävs är minst 2st spelare och fler kan hoppa in i kampanjen även efter kampanjen börjat. Man får spela flera gäng, inte bara ett. 
 
Så det ska jag försöka ta tag i när Blood Bowl Säsong 1 är över! 
 
Här är en länk till alla reglerböcker och liknande till Necromunda från GW:s hemsida.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: