moonshriek.blogg.se

My gaming blog about nerd stuff!

Egna spelet - Sagan om Skuggrosen

Kategori:

Original titeln var: The Shadowrose Saga. Men eftersom allt kommer vara på svenska i spelet så tyckte jag inte (Jocke som påpekade) att titeln skulle vara på engelska. Så då fick de bli Sagan om skuggrosen, låter som ett uppdrag eller en kampanj till Drakar och demoner. Men i och med att jag ville göra spelet på svenska så var det mycket jobb redan från början. ca 130 skills och närmare 300 items som skulle få svenska namn och beskrivningar. Ett annat problem med ett spel på svenska är dialogerna. När ja tänker dialogerna i huvudet är dom ju på engelska och när man vill få över dom häftiga replikerna så känns de bara ostigt på svenska. Men det är väl sånt man får räkna med. Världskartan till spelet är klar. Det är bara själva städerna och alla grottor och liknande kvar vilket kommer ta mycket tid på jag inte är haj på det här med hur man fakriskt gör för att spelet och storyn ska gå vidare med event och liknande.Igår fick jag göra om Introt också. Ett intro på 3 minuter känns inte som de borde ta för alltid att göra om men jag gjorde ett helt ny inledning med flytande text där man fick mer bakgrundshistoria och en chans att faktiskt döpa huvudkaraktären. Detta bidrog till att jag fick ändra en hel del dialoger där karaktärens namn dök upp när han hade ett fast namm.Allt för mig nu. Skriver mer sen! Hejs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: